A motort nyáron vettem, és tökéletes állapotban volt; az olajjelző égett rajta, de ez nem jelentett hibát: a 2T olaj tartálya elég nagy, s akkor kezd világtani a visszajelző lámpa, ha még kb. fél liter olaj van benne - fél liter olaj meg még több mint száz kilométerre elég. Hónapokon keresztül tényleg hozzá sem kellett nyúlni; feltöltöttem olajjal meg megtankoltam és annyi.
Apróbb zavaró dolgokat tapasztaltam csak, pl. azt, hogy az aszfalton lévő hosszanti bordák "megvezetik" a motort. Ez tipikusan azért van, mert túl kemény a gumi. Kétféleképpen lehet ezt megszüntetni, az egyik, olcsóbb megoldás, hogy ereszteni kell a gumiból. A másik, lényegesen drágább, hogy új gumit kell venni. A motoron lévő gumik megérettek a cserére, ezért aztán (és mert a leeresztés csak látszatmegoldás - az öreg gumi kikeményedik) némi halogatás után lecseréltem a rajta lévő Continental gumikat Michelinre. Pontosabban: kicseréltettem. Elvittem egy motorszerelőhöz és ő intézett mindent, én meg csak érte mentem, urasan.
Közeledett a tél és bennem fölmerült a kérdés: vajon milyen hűtőfolyadék van a motorban. Mert ha neadj'isten sima víz, akkor azt szétnyomja a téli fagy. Nem túl valószínű, hogy ilyen gondatlan volt az előző gazdája, de biztosra akartam menni. Vannak, akik csak nyáron használják a motorokat, télen meg fűtött helyen tárolják -- az ilyen esetekben elég a sima (ioncserélt) víz, de nálam nincs fűtött garázs.
Keresni kezdtem a motoron a hűtővíz leeresztő nyílását, de sehol nem találtam. Letöltöttem a netről a DNA használati utasítását és ebből puskáztam: van a hengerfej tetején egy kis leeresztő szelep. A rajta lévő gumi sapkát le kell venni, ráhúzni egy benzincsövet és ki kell tekerni pár fordulatot. Ekkor már jönni fog a hűtőfolyadék, de csak kevés. Be kell indítani a motort és járatni kell, így a szivattyú szépen kipumpálja a folyadékot.
Ez jött ki a hűtőrendszerből:
A színe alapján ez lehet sima víz is, szóval van rá esély, hogy megmentettem a motort a fagyhaláltól.
Bekevertem némi hűtőfolyadékot. Többet csináltam, mint amennyi a rendszerbe kell: először túltöltöttem a tartályt (ami a bukósisaktartó közepén van) és leeresztettem a fölösleget, így átöblítettem a hűtőrendszert, megszabadulván a bent maradt előző folyadéktól.