Gilera DNA 50

Gilera DNA 50

Hűtővízcsere

2020. június 14. - vermes tibi2

A motort nyáron vettem, és tökéletes állapotban volt; az olajjelző égett rajta, de ez nem jelentett hibát: a 2T olaj tartálya elég nagy, s akkor kezd világtani a visszajelző lámpa, ha még kb. fél liter olaj van benne - fél liter olaj meg még több mint száz kilométerre elég. Hónapokon keresztül tényleg hozzá sem kellett nyúlni; feltöltöttem olajjal meg megtankoltam és annyi.

Apróbb zavaró dolgokat tapasztaltam csak, pl. azt, hogy az aszfalton lévő hosszanti bordák "megvezetik" a motort. Ez tipikusan azért van, mert túl kemény a gumi. Kétféleképpen lehet ezt megszüntetni, az egyik, olcsóbb megoldás, hogy ereszteni kell a gumiból. A másik, lényegesen drágább, hogy új gumit kell venni. A motoron lévő gumik megérettek a cserére, ezért aztán (és mert a leeresztés csak látszatmegoldás - az öreg gumi kikeményedik) némi halogatás után lecseréltem a rajta lévő Continental gumikat Michelinre. Pontosabban: kicseréltettem. Elvittem egy motorszerelőhöz és ő intézett mindent, én meg csak érte mentem, urasan. 

Közeledett a tél és bennem fölmerült a kérdés: vajon milyen hűtőfolyadék van a motorban. Mert ha neadj'isten sima víz, akkor azt szétnyomja a téli fagy. Nem túl valószínű, hogy ilyen gondatlan volt az előző gazdája, de biztosra akartam menni. Vannak, akik csak nyáron használják a motorokat, télen meg fűtött helyen tárolják -- az ilyen esetekben elég a sima (ioncserélt) víz, de nálam nincs fűtött garázs.

Keresni kezdtem a motoron a hűtővíz leeresztő nyílását, de sehol nem találtam. Letöltöttem a netről a DNA használati utasítását és ebből puskáztam: van a hengerfej tetején egy kis leeresztő szelep. A rajta lévő gumi sapkát le kell venni, ráhúzni egy benzincsövet és ki kell tekerni pár fordulatot. Ekkor már jönni fog a hűtőfolyadék, de csak kevés. Be kell indítani a motort és járatni kell, így a szivattyú szépen kipumpálja a folyadékot.

img_20181124_115713.jpg

img_20181124_115723.jpg

Ez jött ki a hűtőrendszerből:

img_20181124_120417.jpg

A színe alapján ez lehet sima víz is, szóval van rá esély, hogy megmentettem a motort a fagyhaláltól.

Bekevertem némi hűtőfolyadékot. Többet csináltam, mint amennyi a rendszerbe kell: először túltöltöttem a tartályt (ami a bukósisaktartó közepén van) és leeresztettem a fölösleget, így átöblítettem a hűtőrendszert, megszabadulván a bent maradt előző folyadéktól.

img_20181124_120343.jpg

img_20181124_121022.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesgileradna.blog.hu/api/trackback/id/tr515755130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása