Azt vettem észre, hogy a blokk/karburátor fölötti műanyag burkolaton néha megjelenik egy-egy csepp olaj. Idővel egyre gyakrabban láttam ott olajcseppeket, tehát nem lehetett tovább halogatni: szétszedtem a gépet, hogy megkeressem a hiba okát.
Azt, hogy "szétszedtem a gépet", sajnos szó szerit kell érteni. Míg a szocialista kismotoroknál mindenhez rögtön, könnyen hozzá lehet férni, addig az ilyen modern gépeknél (pontosan nem lehet tudni, de 2006-os vagy 2008-as a DNA) mindenért szét kell szedni a fél motort. Az olajtartály az ülés alatt van:
Innen megy egy cső a blokkba, ahol az olajszivattyú van.
Ahhoz, hogy az olajtartályt kivegyük a helyéről, szabaddá kell tenni az olajcső másik végét - vagyis le kell szerelnünk a blokk deknijét.
Meg le kell venni néhány burkolat elemet, ülést, stb.
És így jutunk el idáig:
Az olajtartály aljában van egy szűrő rész a kivezetésnél. Ezt egy bilinccsel lehet a helyére rögzíteni, de ez valahogy már nem rögzített rendesen, tovább húzni sem lehetett, úgyhogy jobb megoldást nem tudván kitalálni, pillanatragasztóval beragasztottam a helyére.
Utána egy-két óra alatt visszaszereltem minden leszerelt alkatrészt és már kész is!